TAKĄ LEKTURĄ TRZEBA SIĘ DELEKTOWAĆ POWOLUTKU


 „Świąteczna noc” to zbiór opowiadań w bożonarodzeniowym klimacie, które wyszły spod piór mistrzów literatury.  Znajdziemy tu utwory Elizy Orzeszkowej, Marii Dąbrowskiej, Antoniego Czechowa, H.Ch. Andersena czy L.M. Montgomery, ale nie tylko.

Czytałam je powoli, delektując się każdym z nich. Dla mnie były powrotem do czasów dzieciństwa i wczesnej młodości. Nic nie straciły na swym pięknie, a nawet zyskały dla mnie nowy blask. Tak samo mnie wzruszały, ale w dodatku uruchamiały zakamarki pamięci, w której skryło się tak wiele wspomnień. Często sięgałam po albumy ze zdjęciami i zatapiałam się we wspomnieniach.
Znów popłakałam się nad losem dziewczynki z zapałkami i zapragnęłam przytulić Wańkę z opowiadania Czechowa. My nie znamy tej niewyobrażalnej biedy i potwornej niesprawiedliwości, które były na porządku dziennym wcale nie aż tak dawno …

Jednak najbardziej wzruszyła mnie ukochana Ania Shirley, która chyba do tej pory jest moją najwierniejszą przyjaciółką. Przez lata zastanawiałam się, jak postąpiłaby Ania, gdyby znalazła się na moim miejscu. Potrafiłam rozmawiać z nią w myślach, bo mnie też nie poskąpiono wyobraźni.

Dziękuję Wydawnictwu WasPos za tę wspaniałą sentymentalną podróż …      

Komentarze

  1. Kusi mnie tą pozycja, pewnie w czasie świątecznym po nią sięgnę.. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty